contentmarketing

De mogelijkheden van contentmarketing voor jouw bedrijf

Mensen worden tegenwoordig overal en altijd overspoeld door reclame en beginnen het hierdoor irritant te vinden en het te ontwijken. Hierdoor zijn traditionele reclames een stuk minder effectief. Consumenten hebben tegenwoordig een heel andere band met bedrijven dan vroeger en contentmarketing is de perfecte manier om deze band op te bouwen, omdat de overtuigende aard van de content veel minder expliciet is. In deze blog lees je hoe jij contentmarketing in kan zetten in jouw bedrijf en welke soorten content er allemaal zijn.

Doelen bereiken met contentmarketing

Een contentstrategie begint vaak met een plan, en vaak zijn daar dan weer doelen aan gekoppeld: wat wil ik met deze strategie concreet bereiken voor mijn bedrijf? Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan meer zoekverkeer, een hogere click-through rate, meer leads, meer sales, meer klanten et cetera. Kijk waar nog veel winst te behalen valt en pas daar je contentstrategie op aan. 

Verschillende soorten content

Wanneer je een contentstrategie en doelstellingen hebt vastgesteld, is het tijd om te kiezen voor welke vorm van content je gaat creëren. Er zijn namelijk verschillende soorten content te onderscheiden en hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen en sommige zijn geschikter dan andere voor het bereiken van een bepaald doel. Blogs zijn waarschijnlijk de meest populaire vorm van contentmarketing. En dat is ook niet vreemd: in blogs kunnen heel veel verschillende onderwerpen aan het licht komen. Daarnaast zijn ze relevant voor zowel potentiële als terugkerende klanten. Hoe waardevoller de blog, hoe groter de kans dat je doelgroep met je merk bezig gaat zijn. Daarnaast zijn video’s tegenwoordig steeds populairder aan het worden op het gebied van content. Video’s trekken namelijk gauw de aandacht en dat is belangrijk in een wereld waarin men maar een beperkte aandachtsspanne heeft. Ook weten video’s de aandacht van de kijker vaak lang vast te houden, omdat de content passief geconsumeerd wordt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *