Tips online marketing

3 Tips om hoger te scoren in Google

Zoekmachines worden gebruikt om online informatie op te zoeken. Die informatie kan echt over van alles gaan. Om erachter te komen of een konijn komkommer mag, om te weten wat de beste oplossing is tegen pluishaar, maar ook om te zien welke radio het beste is om te gebruiken in de woonkamer. Op zoekwoorden die voor jou relevant zijn wil je dan ook gevonden worden in de zoekmachines, maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat jouw website online zichtbaar is? We geven je graag 3 tips hoe jij hoger kunt scoren in Google.

Zoekwoorden onderzoek

Het is natuurlijk eerst belangrijk om te weten op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en of dat ook de zoekwoorden zijn waar jouw doelgroep naar zoekt. De kans is groot dat jij als expert spreekt in vakjargon, maar een consument is geen expert en kan dus met andere zoekwoorden uiteindelijk antwoorden vinden. Maak daarom eerst een duidelijk profiel van jouw ideale klant. Wat voor problemen hebben zij, naar welke antwoorden zijn zij naar op zoek en via welke zoekopdrachten zoeken zij naar de antwoorden. Tools die je voor een zoekwoorden onderzoek kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld Google Keyword Planner, Ahrefs en Keywordtool.io. 

Content schrijven

Als je vervolgens weet via welke zoekwoorden jouw doelgroep op zoek gaat naar informatie, kun je gaan beginnen met het schrijven van SEO teksten. Op basis van het zoekwoorden onderzoek kun je bepalen welke informatie nog mist op jouw website of webshop en voor welke termen je nieuwe content moet schrijven. Maak in de content in ieder geval gebruik van een H1, meerdere H2’s en verwerk de zoekwoorden in je content. Houd altijd de lezer in gedachte. Waar je vroeger een tekst kon volproppen met zoekwoorden zodat zoekmachines weten waar de pagina over gaat, werkt dat tegenwoordig juist averechts en zorgt het voor een overkill van zoekwoorden waardoor je een penalty kunt krijgen. Let daar dus goed op. 

Google informatie

Zorg ook dat je zaken als de Title tag en meta descriptions optimaliseert. Dit zijn de titel en omschrijving die je in de zoekresultaten ziet. Het is in ieder geval belangrijk dat je zowel in je title tag als in de meta description het zoekwoord plaatst. Ook moet je creatief aan het werk gaan door een unieke en pakkende title tag en meta description te schrijven, zodat jouw click through rate zal stijgen.

Succes!

Met deze tips kom je al een heel eind om ervoor te zorgen dat je hoger in Google zult ranken. Heb je toch ergens hulp bij nodig omdat het niet jouw expertise is? Schakel dan de hulp van een online marketingbureau in. Zij kunnen kijken waar jouw kansen liggen en wat je allemaal moet doen om hoger te ranken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *