SEO Tekstschrijver

Waarom zou ik een tekstschrijver inhuren?

Wat zijn de voordelen van een tekstschrijver inhuren en zijn er nadelen? Veel bedrijven worstelen met hun content marketingplan of een SEO-strategie op te stellen. Ook tijd vinden om blog artikels te schrijven, kan een uitdaging zijn. Een geoefende tekstschrijver inhuren kan hiervoor dé oplossing zijn.

Wat doet een tekstschrijver?

Een SEO tekstschrijver zoekt op, schrijft, corrigeert, ordent, dubbelcheckt, herschrijft en herleest zijn of haar teksten. Het is iemand die houdt van taal, originaliteit en zo goed als geen spellingsfouten maakt. Het is ook iemand die de kneepjes van het vak tekstschrijven onder de knie heeft. Je leest het al, dit is een vak apart en kan je dus niet zomaar zelf.

Ervaring met SEO

Search Engine Optimisation is tot op vandaag een cruciaal element voor alle bedrijven die online willen gevonden worden in de Google zoekresultaten. Tekstschrijvers zijn gewend om wervende, kwalitatieve webteksten te schrijven met het oog op een goeie SEO-ranking. Een tekstschrijver zal zichzelf hierin ook bijscholen en op de hoogte blijven van trends en veranderingen.

Wil je tijd winnen?

Stel je voor dat jij het schrijven er ook nog eens moet bijnemen in jouw takenpakket. Eens je een bedrijfsdoel hebt gesteld, kan je een tekstschrijver inhuren en gericht teksten laten schrijven.  Stel dat je als bedrijf binnen de acht maanden een nieuwe doelgroep wilt aanboren. Dan is het belangrijk dat de tekstschrijver de tijd krijgt om op een snel tempo mooie en professionele teksten te laten aanmaken. Je kan dan focussen op je andere doelen, en de teksten gebruiken voor je webpagina´s, maar ook voor advertenties, brochures en publicaties. Zo blijft de taal consistent voor alle bedrijfscommunicatie.

Professionaliteit van de tekstschrijver

Heb jij de discipline, motivatie en creativiteit om mooie teksten op te stellen die jouw webpagina´s ten goede komen? Haal je de deadlines? Of focus je liever op andere aspecten van je job? Dit zijn belangrijke argumenten om de keuze te maken tussen zelf aan de slag gaan met teksten en een tekstschrijver inhuren.

Kost versus inkomen

Eens je bepaald hebt wat de doelen zijn op vlak van branding, content marketing en SEO-ranking, kan je makkelijk de keuze maken tussen een tekstschrijver inhuren of niet. Als je weet dat je door aantrekkelijke en duidelijke communicatie zoveel meer respons kan hebben en klanten kan aantrekken, is de keuze snel gemaakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *