3 ideeën om jouw horecazaak nóg beter te laten lopen

3 ideeën om jouw horecazaak nóg beter te laten lopen

Als je een eigen horecazaak hebt, wil je graag dat deze goed loopt. Veel klanten, hoge omzet en een goede sfeer in de zaak, dat klinkt voor veel horecaondernemers als muziek in de oren. Er zijn een aantal dingen die je doet om jouw horecazaak nóg beter te laten lopen. Ben je benieuwd naar deze zaken? Lees dan snel verder, want in dit artikel leggen we het aan je uit. 

Wat is belangrijk voor een horecazaak?

Er zijn een aantal standaard zaken die belangrijk zijn voor iedere horecazaak. Een goed marketingplan is hierbij erg belangrijk, dus zorg ervoor dat jouw marketingstrategie staat als een huis.  Hierna komt de sfeer: mensen blijven niet snel zitten of komen niet snel terug als de sfeer niet goed is in de zaak. Hiervoor heb je niet alleen fijn personeel nodig, maar ook een leuke aankleding. De combinatie van deze twee zorgt voor een fijne sfeer in de zaak. Ideeën om jouw horecazaak nog beter te laten lopen vind je hieronder. 

  1. Geef kleine extra’s aan klanten 

Klanten onthouden jouw zaak sneller als je iets klein meegeeft tijdens of na hun bezoek. Geef klanten tijdens hun bezoek bijvoorbeeld wat nootjes of chocolaatjes waar zij niet voor hoeven te betalen. Heeft je klant afgerekend? Geef een klein kaartje met een leuke boodschap mee of een snoepje voor onderweg. Door dit soort kleine gebaren onthoudt de klant jouw zaak sneller en zal deze sneller terugkomen. 

  1. Maak cadeaukaarten 

Niets is leuker dan een cadeaukaart krijgen en deze uitgeven in een horecazaak. Laat daarom je eigen cadeaukaart maken in de stijl van jouw horecazaak. Hiermee komen klanten weer terug om bij jouw zaak een hapje te komen eten of drinken. Zeker wanneer deze cadeaukaart helemaal in stijl is van jouw zaak, valt deze goed in de smaak bij (nieuwe) klanten. 

  1. Vraag om reviews 

Bij een horecazaak zijn reviews erg belangrijk. Veel mensen zoeken namelijk op internet de zaak op om te kijken hoe andere klanten hun bezoek hebben ervaren. Vraag je klanten hierom om een review achter te laten. Geef ze in ruil hiervoor als bedankje bijvoorbeeld 5 euro korting tijdens hun volgende bezoek. Zorg er natuurlijk wel voor dat de review die zij achterlaten positief is door de klant in de watten te leggen tijdens hun bezoek. 

Gebruik deze genoemde tips om ervoor te zorgen dat jouw horecazaak nóg beter loopt.  

About Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *