brochure

Waarom een brochure een goede marketingtool is

Ondanks dat online marketing steeds meer in trek is bij bedrijven, zijn brochures net zo’n belangrijke marketingtool. Wanneer bedrijven beginnen met marketing worden brochures vaak over het hoofd gezien. Terwijl brochures juist interessant zijn om nieuwe klanten te benaderen. Ben je benieuwd waarom een brochure (nog steeds) een goed idee is om als marketingtool in te zetten? We leggen het je graag uit. 

Het is betaalbaar

Brochures zijn betaalbaar en daarom zeer interessant voor bedrijven die bijvoorbeeld net gestart zijn en dus geen groot budget hebben. Voor online marketing betaal je namelijk per klik en in een markt waar je veel concurrentie hebt, zijn die klikken erg duur. Bovendien is zo’n online advertentie snel weer vergeten. Een advertentie op social media is bijvoorbeeld ook niet terug te vinden. Een brochure daarentegen wordt vaak meegenomen naar kantoor of naar huis, waardoor je een nog groter bereik hebt. 

Zelf maken of laten maken?

Je kunt een brochure zelf maken of laten maken. Als je zelf niet zo creatief aangelegd bent, dan kun je een brochure laten maken door een reclamebureau die daarin gespecialiseerd is. Het is namelijk belangrijk dat de brochure professionaliteit uitstraalt en dat er goed nagedacht wordt over de inhoud. Zo kun je veel tekst kwijt in een brochure, maar over het algemeen lezen mensen niet. Ze scannen een tekst maar de tekst wordt niet uitgebreid gelezen. Daarom is het belangrijk dat je een andere manier vindt om toch de boodschap over te brengen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een video, afbeeldingen en bulletpoints. 

Zorgt voor een call to action

Het is belangrijk dat je jouw brochure voorziet van een call to action. Wil je mensen bijvoorbeeld vanuit jouw brochure doorverwijzen naar jouw website? Maak dit dan duidelijk. Het nadeel is alleen dat je mensen van een offline marketingmiddel naar een online website wilt sturen. Deze stap kan voor mensen te groot zijn, omdat ze teveel handelingen moeten maken. Daarom kun je een QR code op de brochure plaatsen. Met een smartphone kunnen mensen deze code scannen, waarna ze vervolgens worden doorverwezen naar de website. 

Alles samengevat

Een brochure is dus een goede tool om in te zetten als bedrijf om nieuwe klanten te benaderen. Je kunt erin kwijt wie je bent, wat je doet en tegen welke prijs. Ten opzichte van online marketing is het een stuk goedkoper. Zorg er wel voor dat er goed nagedacht is over de inhoud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *