Digital signage en Narrowcasting

Wat is het verschil tussen Digital signage en Narrowcasting

Narrowcasting: dit is waarom het werkt!

Narrowcasting is een vorm van digital signage, waarbij beeldschermen een korte boodschap overbrengen op de kijker. Het onderscheidt zich van broadcasting omdat de inhoud zich richt op een specifieke doelgroep, terwijl bij deze laatste het publiek vele malen groter is en de effecten minder goed meetbaar zijn.

Eindeloos veel mogelijkheden

Het doel van digital signage is dat je met (bewegend) beeld de aandacht probeert te trekken van de kijker. Dit medium kan voor verschillende doeleinden worden ingezet, denk hierbij aan het aantrekken en overtuigen van potentiële klanten door middel van een aanbieding, demonstratie of lancering van een nieuw product.

Daarnaast is het ook geschikt voor de interne communicatie van een bedrijf. Zo kun je op een beeldscherm verjaardagen en jubilea tonen, maar ook een agenda met belangrijke data, bijvoorbeeld voor vergaderingen. Zo zorgt digital signage ook binnen je bedrijf voor een goede informatievoorziening en zijn prikborden verleden tijd!

Contentstrategie

Wanneer je gebruik gaat maken van dit communicatiemiddel is de content die je plaatst op het beeldscherm van groot belang. Bedenk wat je wilt bereiken met de inhoud. Zo heeft een boodschap die gericht is op het versterken van het merkimago een andere inhoud dan een boodschap die gericht is op behalen van een hogere conversie.

Zorg er daarnaast voor dat de inhoud actueel is en dat wanneer een product wordt getoond, deze ook binnen handbereik ligt. De plek van het beeldscherm en de juiste contentstrategie dragen bij aan het aan het succesvol implementeren van narrowcasting binnen je bedrijf.

Wat levert het op?

Zet je digital signage in voor commerciële doeleinden, dan kan dit veel opleveren. Zo kan het zorgen voor meer traffic, een hogere conversie en een beter merkimago.

Daarnaast wisselen seizoenen en acties snel: een poster of complete display vervangen kost tijd en zorgt daarnaast voor veel afval, maar met digitale beeldschermen is het een kwestie van het aanpassen van een template en bericht. Dus je bespaart tijd en bent een stuk duurzamer bezig: een win-win situatie!

Narrowcasting software

Winstens net zo belangrijk als de content zelf is het systeem dat wordt gebruikt om de inhoud te tonen: het content management systeem, hiervoor heb je narrowcasting software nodig. Ga voor een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk systeem en wees daarbij vooral niet bang om te experimenteren. Probeer verschillende soorten content uit, meet de resultaten en ga voor de boodschap die de gewenste uitwerking heeft!


Ontdek hier meer oplossingen: https://www.tss.nl/oplossingen/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *