Zaken waar je op moet letten als je linkbuilding gaat uitbesteden

Linkbuilding, een van de beste manieren om je SEO-strategie een boost te geven en je vindbaarheid op google te verbeteren. Echter kan intensief en kwalitatief linkbuilding behoorlijk wat tijd kosten en wellicht heb je daar geen tijd voor. Wanneer je veel aandacht besteed aan je linkbuilding strategie loont dat natuurlijk ook, het is dus de moeite waard. Wanneer je zelf niet die aandacht wil of kan besteden aan linkbuilding, dan kun je dit natuurlijk ook laten uitbesteden. Echter zijn er een aantal zaken waar je wel op moet letten. Ben je benieuwd welke dat zijn? Lees dan verder.

Content

Een belangrijke toevoeging aan het effect van linkbuilding is het belang van relevante content op je website. De content is de basis van een goede positie in de zoekresultaten van Google. De backlinks die je vervolgens verkrijgt via linkbuilding, versterken deze content en zorgen ervoor dat je meer impact kan maken in de organische zoekresultaten. Door linkbuilding toe te passen voor pagina’s waar relevante content op staat, ben je in staat te domineren in Google.

Betrouwbare partij

Een belangrijk punt om rekening te houden voordat je aan de slag gaat met een linkbuilding strategie, is door goed te kijken met welke linkbuilding partij je in zee gaat. Een betrouwbare linkbuilding partner kenmerkt zich door kwaliteit, ervaring en transparantie. Op de lange termijn heeft jouw website meer belang bij een betrouwbare partij die garant staat voor kwaliteit dan de partij met het goedkope aanbod.

Zoekwoorden

Het spreekt voor zich dat je een duidelijk overzicht moet hebben van relevante zoekwoorden voordat je begint aan linkbuilding. Ga je het uitbesteden? Dan is het misschien slim om de zoekwoorden door de externe partij te laten bepalen. Een linkbuilding partij gaat dan kijken welke relevante zoekwoorden genoeg potentie bieden om de focus op te leggen.

Resultaten

Wat betreft de resultaten is er wel een belangrijk punt om rekening mee te houden.  Ten opzichte van SEA zal je de resultaten mogelijk wat later zien. Linkbuilding is namelijk een search engine optimization proces, waarbij de resultaten meestal pas echt te merken zijn na grofweg 1 tot 2 maanden. Het belang van linkbuilding is dat je op de lange termijn impact gaat maken. Een beetje geduld brengt je in dat opzicht een stuk verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *